SILKKILIINOJA JA HAPPIHOITOJA

Noin, tulihan ne pakkaset ja lumikinokset sieltä. Tossa reilu viikko sitten kun oli ne pahimmat tulipalopakkaset, niin mä ihan tosissani luulin, että mun naama lähtee irti tuolla ulkona.. Tuollaisissa lämpötiloissa iho joutuu tosi koville, joten ulkoinen ja sisäinen kosteutus (ja tällä kertaa en tarkoita skumppaa) on todella tärkeää.

Sain joulupukilta lahjaksi silkkityynyliinan ja nyt kolmen viikon käyttökokemuksella voin sanoa, että en tule palaamaan enää puuvillaiseen. Ensinnäkin materiaalina silkki on todella miellyttävää, hengittävää ja viilentävää. Toiseksi se ei ime itseensä kosteutta (ja likaa) samanlailla kuin puuvilla, mikä edesauttaa luonnollisen kosteuden/voiteiden säilymisen iholla. Ja kolmanneksi se on antistaattinen, mikä tekee hiuksista vähemmän sähköiset, joten vaikka materiaalina (lue tyynyliinaksi) silkki on tosi kallis, niin mä olen huomannut selvän eron. Sitä ei oikein ole tullut edes ajateleeksi, että miten monta tuntia joka ikinen päivä kasvot ja hiukset on kosketuksissa tyynyyn.. Nyt pitää vaan käydä kaverilistaa läpi, että ketkäs kaikki ovatkaan matkustamassa aasiaan, koska mulla olisi pieni toivomuslista valmiina. :D



Ihosta puheenollen kerroin viime blogissa, että olen menossa kasvohoitoon ja oh boy, kun teki hyvää. Kauneushoitola jossa kävin oli I Love Beauty Runeberginkatu 54 A:ssa. Sisätilat olivat hienostuneet, mutta ei turhan ylelliset vaan pikemminkin kotoisat ja selvästi oli panostettu pieniin kivoihin yksityiskohtiin.


Hoito jonka varasin oli Biolight-happikasvohoito, johon kosmetologi vielä paikan päällä räätälöi juuri minulle sopivan hoidon. Settiin kuului ainakin alkupuhdistus, kuorinta, syväpuhdistava happihoito, kylmähappihoito, valohoito ja kasvo/niskahieronta. Mä putosin jossain vaiheessa kokonaan kärryiltä, että mikä vaihe oli menossa missäkin vaiheessa, kun vaivuin sellaseen unenomaiseen tilaan. Hoito oli kokonaan kivuton, ainoastaan yhdessä vaiheessa kasvoja kutitti, kun niitä käsiteltiin jollain puhaltavalla painesuuttimella. Sitä aina epäilee oman ihon kuntoa ja se olikin piristävää kuulla ammattilaiselta, että mun iho on kuulemma hyvässä ja ikääni nuoremassa kunnossa, joten jotain mä teen siis oikein. :) Tähän väliin haluan muistuttaa kaikkia ihon kuorimisen tärkeydestä, koska käytät sitten huippuhienoja/kalliita voiteita tai perus kookosöljyä iholla, niin mikään niistä ei tule kunnolla imeytymään ihoon, jos vastassa on seinä aka kuollut solukko.



Hoidon jälkeen iho oikein hehkui ja olen huomannut sen pysyneen pehmeänä näistä pakkasista huolimatta, joten päätin että rupeaisin käymään säännöllisemmin hoidoissa, jos meinaan ylläpitää sitä hyvässä kunnossa myös tulevaisuudessakin. Vähän sama kun harrastaisi liikuntaa muutaman kerran vuodessa ja sitten ihmettelisi, että miksi ei kunto kasva... Tajusin muuten sen niskahieronnan aikana, että seuraava hyvä paikka joka mun pitää löytää (niin kuin tällä sekunilla, sen verran on jumissa kaikki) on hieroja! Nyt kun 8.2 alkaa virallisesti apinan vuosi ja uskomusten mukaan se on myös monien muutosten vuosi, niin mikä sen parempi tapa aloittaa se kuin panostamalla omaan hyvinvointiin. :) Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Professional Blog Designs by pipdig