IT'S PARTY TIME!

Joulukuu on tunnetusti juhlakuukausi ja ei taida olla missään muussa kuussa yhtä monta erilaista juhlapäivää kuin tässä, itsenäisyyspäivä, joulu, uusi vuosi ja kaiken maailman pikkujoulut saattavat  aiheuttaa suurtakin stressiä siihen ikuiseen kysymykseen, että mitä sitä laittaisi päälle...

Mä itse olen fiilispukeutuja ja joskus juhla-asun suunnitteleminen voi jäädä viimeiseenkin tippaan, jos en vaan saa inspiraatiota mistään. No tänä vuonna tämä inspiraatio mun pikkujouluasuun tuli ruhtinaalliset 4 päivää ennen juhlia ja onneksi asun löytäminen tällä kertaa tapahtui suht helposti, koska välillä ne luovuuden kukkaset voi kasvaa vaikka mihin mittasuhteisiin, kunnes sitä joutuu palaamaan takaisin maanpinnalle kun tajuaa, ettei vaan tule löytämään mitään mitä oli alunperin suunnitellut. :D

Vaikka pikkumusta on se suosituin juhlapukeutumistyyli, niin sen asun ei tarvitse olla pienijokapuolelta. Yleinen sääntö (ja mä olen ehdottomasti myös tätä mieltä) on se, että jos asussa on paljastava alaosa (lyhyt helma/shortsit), niin yläosan pitää olla peittävä. Samoin toisinpäin eli avonainen yläosa yhdistettynä peittävämpään alaosaan esim. kynähameeseen (poikkeus avoselkäisten asujen kanssa, jos etuosa on peittävä). Mun henkilökohtainen mielipide on se, että sellaset pinkeet cocktail-mekot sopii oikeasti vaan parikymppisille, silloin kun ikä rupeaa lähenemään/alkamaan kolmosella, niin.. miten mä tän nyt sanoisin.. ne mekot vanhemmalla iällä on enää kaikkea muuta kuin chic.

Tämän syksyn juhla-asujen materiaaleissa on näkynyt paljon pitsiä, samettia ja mustaa väriä. Olin jo pidempään silmäillyt yhtä Zaran naruolkaimista samettimekkoa ja nähtyäni viime viikolla Roomassa pidetyn Chanelin Métiers d'Art muotinäytöksen kokoelman, rupesin suunnittelemaan asua tämän mekon ympärille. Pienenä tiedonjyvänä, että ranskalaista Métiers d'Art termiä käytetään puhuttaessa tietynlaisesta alan käsityötaidosta, siinä yhdistyy perinteinen käsityötaito savoir-faire taitoon (karkeasti käännettynä 'tietää mitä tekee'). Tämän taidon ja tekniikan omaavat alan korkeimmat huipputaitajat. Nämä arvostetut käsityöläiset tekevät hienoista materiaaleista uniikkeja ja taiteellisia (limited-edition) asuja. Tässä kokoelmassa oli monta upeaa asua ja tässä on mun suosikit tummasta, vaaleasta ja lyhyestä juhlapukeutumisesta.





Lopuksi mun asukokonaisuus, eli mekko oli Zaralta, musta pitsikimono BikBokilta ja pitsisukkahousut+käsineet omasta kaapista. Kiva muuten laittaa omakuva noiden Chanelin kuvien jälkeen. :D Ihanaa joulukuun alkuviikkoa ja loistokkaita juhlia kaikille!


Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Professional Blog Designs by pipdig