JOULU ON JO OVELLA?

Alkusanat: Mä aloin kirjoittaa tätä postausta jo perjantaina, kunnes pidin tauon ja kamalia asioita rupesi tapahtumaan. Pariisissa tapahtui aivan järkyttäviä asioita ja samana iltana meidän toinen kissoista sai oudon kohtauksen, joka toistui vielä seuraavana päivänä. Lääkärissä käytiin, mitään ei löydetty ja nyt sormet ristissä toivotaan, että selvittiin vaan säikähdyksellä. Mietin aluksi, että julkaisenko tätä postausta lainkaan tänä viikonloppuna, koska viimepäivät ovat olleet niin raskaat ja tekstini oli kirjoitettu aika kepeään sävyyn, mutta sitten mietin, että jos joskus niin nyt tarvitaan kevennystä elämään, joten toivottavasti saan postauksellani edes teille pienen hymyn aikaiseksi. :)

Poikkesin tossa yhtenä päivänä Stockalla ostamassa meidän kateille ruokaa ja kävellessäni kohti Argoshallia huomasin, että sinne on pystytetty (jo heti marraskuun alusta) kokonainen joulumaailma. Älkää erehtykö, mä olen jouluihminen, mutta jotenkin tuntuu että kauppojen jouluvalmistelut alkavat joka syksy vain aikaisemmin ja aikaisemmin. Mutta joka tapauksessa kaikki se kimallus ja tilpehööri herätti mussa joulufiiliksen ja löysinkin itseni hipelöimästä kaikkia niitä ihania koristeita.






Tarjontaa oli vaikka mihin makuun MUTTA melkein kaikki olivat tehty lasista. Meillä kun on kaksi kattia, niin lasiset muovipallot ovat täysin poissuljettuja. Kaavahan menee meillä jouluna silleen, että joka kerta kun me molemmat ollaan mieheni kanssa poissa, niin kotiin tullessa saamme koristella kuusen aina uudelleen.. ah, what a joy and glory.. Kattokaas kun ne pallot ovat niin äärettömän mielenkiintoisia ja joskus on kuulkaa koko kuusi maannut vaakatasossa lattialla. Eikä ne pallot ja se koristeleminen uudestaan, vaan ne hemmetin johdot niistä valoista. Tiedättekö miten ihanaa on yrittää selvittää niitä väsyneenä ja nälkäisenä töiden jälkeen? Huoh. Tämän takia meille on siis myös ostettu muovikuusi, koska mun pää pimahtaisi jos sitä joutuisi joka kerta vielä siivoilee jotain oksia ja havuja.. :D

Herrat Tiikeri (Tigru) ja Peto (Petikkä)
Noin. Pieni avautuminen tähän väliin ja takaisin asiaan. :D Tosiaan olin pettynyt, että ne kauneimmat olivat lasisia, joten saa vinkata jos jostain löytyy kauniita ja koristeellisia muovisia joulupalloja, niin ja siis muita kun niitä peruspunaisia. Toinen asia joka herättää joulufiilistä on herkut ja varsinkin ne kaikki ihanat suklaa-, keksi-, karkki- ja pähkinäpakkaukset. Mä en leivo (tai siis oikesti osaa leipoa), mun kaikki yritykset on mennyt jotakuinkin pieleen (parka aviomies, joka urhesti maistelee niitä), mutta joulun alla mussa herää pieni leipuri.


 
Joulukalenterivalikoima oli myös aika huikea. Mä en vielä uskaltanut ostaa niitä, koska meidän taloudessa kaikki luukut olisivat jo auki ennen kuin joulukuu olisi ehtinyt edes alkaa.. Joulukalentereista puheen ollen tänä jouluna jos haluaa perussuklaaseen vaihtelua, niin kosmetiikka alalla on herätty asiaan tarjoamalla kauneus joulukalenteria. Eri merkeillä on omia vaihtoehtoja, valikoimasta löytyy mm. kynsilakkaa, kosmetiikkaa ja hiustuotteita. Valitettavasti näitä ei hirveästi löydy Suomesta, mutta ainakin Glitterillä olen nähnyt koru joulukalenterin.
Tämän viikon lempiasu on hyvin simppeli yhdistelmä: musta maximekko yhdistettynä löysään harmaaseen paitaan. Tämän asukokonaisuuden puin yhtenä erittäin harmaana ja sateisena päivänä, niin miten niin mä olen fiilispukeutuja. :D Rakkauden ja positiivisuuden täyteistä marraskuun jatkoa kaikille. ❤️


Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Professional Blog Designs by pipdig