TUULAHDUS KEVÄÄSTÄ

Tiedättekö mitä, mä en tiedä muista bloggaajista, mutta mä rakastan kirjoitella tänne öisin. Jotenkin se rauhallisuus, kun muu maailma nukkuu ja tässä olen vaan minä ja näppis, siinä on vaan jotain taianomaista. Mä olen aina ollut yökyöpeli ja rakastan nukkua pitkään, jo aikoinaan kun piti herätä kouluun, niin sillä aikaa kun mun pikkuveli nousi pirteenä kuin peipponen, niin mua sai repiä ihan huolella sängystä ylös...

Mutta nyt muotiin tai pikemminkin muotinäytöksiin. Viime viikolla saatiin New York Fashion Week päätökseen, jossa esiteltiin ensi kevään ready-to-wear mallistoja ja tässä muutama mun suosikki. Tuntuu hullulta katsoa jo ensi kevään vaatetusta, kun syksy on vasta alkanut, mutta muotiteollisuus elää koko ajan edellä ja esim. Zaraan tulivat ensimmäiset "syksyn" tikkitakit jo viime toukokuussa (ja kyllä, niitä ostettiin jo silloin).

Tiivistäen (New Yorkissa esitettyjen mallistojen, mielenkiinnolla odotan euroopan mallistoja) ensi keväästä: 70-ja 90-luvun vivahteet jatkavat kevääseen, kerrospukeutuminen ja ylipitkät paidat (mun tämän hetken favorite tyyli), vekit/laskokset, pitkät ohuet huivit, pitsit sekä latinalaiset tyylit rusetteineen ovat pitkälti ne pääpointit. Mä pidän korollisista kengistä, mutta huomattavan paljon näkyi tennareita, sandaaleita ja espadrilloja yhdistettynä "hienompiin" vaatteisiin, hmm.. pari idean poikasta tuli juuri päähän. :)

Seuraan muotia, mutta jotenkin mitä enemmän jostakin tyylistä/vaatteesta tulee suositumpi, sitä vähemmän mä haluan käyttää sitä, vaikka se muuten olisikin kiva. Mulle kävi yhden takin kanssa juuri näin.. Zarassa on yksi tosi kivan mallinen ja just sen tietyn harmaan värinen villakangastakki jota olen silmäillyt, mutta nyt suurin piirtein kun joka toisella on se (tai samantyylinen), niin mulle on tullut totaalinen kyllästyminen siihen. Mun oma tyylini on sekoitus basic-tuotteita yhdistettynä naisellisiin, melkeinpä romanttisiin vaatteisiin ja tällä haavaa näyttää siltä, että ensi kevään muotitarjonta lupaa kevennystä ainakin mun lompakolle...

Diane von Furstenberg

Rodarte

DKNY

Givenchy

Proenza Schouler

Red Valentino



Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Professional Blog Designs by pipdig