STAY POSITIVE

Mulla on viime aikoina ollut ihan hirveästi tekemistä ja olen laiminlyönyt blogiani, I'm sorry. Olen päättänyt, että tästä lähtien kirjoitan useammin ja lyhyemmin (tätä siis yritin alunperinkin tavoitella, mutta tekstini ovat salakavalasti paisuneet :D)
sanat words
Kävin eilen kahvilla ystäväni Charlotten kanssa ja ajauduttiin puhumaan siitä, että miksi Suomessa kannustetaan toisiaan niin vähän? Se on todella yleistä esim. kun ehdotetaan jotain uusia ideoita ja ratkaisuja, niin samantien lyödään jarrua pohjaan tai jos aloittaa uuden projektin tai vaikkapa dieetin, niin siihen suhdaututaan vähätellen. En sano sitä, etteikö omaa mielipidettä saisi tuoda esille, mutta sellanen aliarviointi, väheksyminen ja negatiivisuus on turhauttavaa.

Mulla on hyvä esimerkki. Mä olin aikoinaan mukana sellaisessa tv-sarjassa kuin Haluatko filmitähdeksi?. Se oli Suomessa ihan ensimmäisiä reality-tv-sarjoja, joissa ihan tavalliset kaduntallaajat kilpailivat voitosta. Tässä sarjassa kilpailtiin roolista elokuvassa ja mä en ota kantaa nyt siihen minkä laatuinen se ohjelma oli, vaan minkä myrskyn se nostatti alan ammattilaisten (näyttelijöiden) piireissä, ennen kuin koko ohjelma oli edes alkanut! Heidän mielestä roolin ansaitseminen tällaista kautta oli häpeällistä ja epäreilua. Mä voin sanoa, että joka ikinen kilpailuun osallistunut tyttö oli ihan tosissaan siellä. Nykyäänhän tällaiset kilpailut ovat ihan normaaleja ja ihmiset, jotka ovat siihen osallistuneet tai voittaneet, elättävät itseään jopa ihan mukavasti, esim. One Directionin pojat nimitettin viime vuonna Brittien rikkaimmiksi alle kolmikymppisiksi...

Mä olen päättänyt, että yritän ihan tosissani ettei musta tule pessimististä ja kyynistä ihmistä (siihen on niin helppo imeytyä mukaan). Otan positiivisemman asenteen elämässä ja yhdyn sympaattisen tv-hahmo Derekin (yksi ihanimmista ja koskettavimmista tv-sarjoista) lauseeseen, että "Kindness is magic" ja hei, nautitaan näistä ihanista, lämpimistä kesäpäivistä, niin kauan kun niitä on vielä jäljellä. :) Hyvää viikonloppua kaikille!

kukat kesä

kahvi

lamput ilta

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Professional Blog Designs by pipdig