BEHIND THE SCENES


Päätin tehdä tällaisen julkaisun, että mitä mun asukuvien takana oikeasti tapahtuu, nimittäin Instagramissa kaikki näyttää vaan niin helpolta ja huolettomalta, mutta todellisuudessa yhden kuvan takana on monta tuntia töitä.

Kaikkihan alkaa tietenkin itse asusta. Ne jotka on seurannu mua pidempään tietää, että tykkään yhdistellä eri tyylejä yhteen (kuten tässä, jossa yhdistin romanttisen pitsihameen rentoihin Converseihin ja nahkatakkiin) ja mun pukeutuminen on aina fiilispohjasta. 

Kun kuvaa ulkona kaduilla, niin sillä on omat haasteensa ympärillä olevan liikenteen, ihmisten ja sään takia. Kontollifriikkinä mä haluan olla täydessä kontrollissa mun kuvausten suhteen, mikä tarkoittaa että mä valitsen kuvauspaikan ja asennot, säädän kameran manuaalisia asetuksia ja tarkistan jokaisen kuvasarjan toimiiko mun idea, kuvakulma ym. ennen kuin otetaan lisää kuvia. Ja mä en voi tarpeeksi kiittää mun ihanaa ystävääni ja kuvaajaani Mimiä (jonka asuja mä vastavuoroisesti myös kuvaan) kärsivällisyydestä ja niistä lukemattomista kerroista, kun ollaan oltu aivan jäässä kuvaamassa uudestaan ja uudestaan, koska mä en ole ollut tyytyväinen johonkin! :D Kuvia tulee otettua yhdestä asusta keskimäärin 400 kpl (joskus enemmänkin, koska mä en ole mikään malli ja mä inhoan kliseisiä poseerauksia :D) ja niistä päätyy 5-10 editointi vaiheeseen. Mä tiedän, että kuulostaa ehkä hullulta sellaiselle ihmiselle joka ei välttämättä käytä niin paljon aikaa asukuviinsa (varsinkin kun nykyään saa ihan puhelimellakin hyviä kuvia aikaiseksi), mutta mä rakastan tehdä tätä. :) 

Multa usein kysytään mitä filtteriä käytän kuvissani ja silloin kun aloitin noin vuosi sitten panostamaan kuviini, käytin VSCO:n eri filttereitä, mutta aika nopeasti halusin luoda omannäköisen tyylin, joten päädyin tekemään oman presetin Lightroomissa, jota olen vähän väliä muutellut ja vaikka mulla on valmis preset, niin esim. valaistusolosuhteet vaikkapa sään takia vaihtelevat kuvissani sen verran paljon, että muokkaan jokaista kuvaa vielä erikseen. Kaikki on kuitenkin siitä kiinni, että kuvan pitää olla alunperinkin hyvä, koska mikään editointi ei pelasta kuvaa jos se on huono laatuinen! Nykyäänhän bloggarit jopa myyvät omia presetejään ja mun puolesta jokainen voi tehdä mitä haluaa, mutta mä kehotan aina löytämään mielummin sen oman juttunsa, kun yrittämään näyttää täysin samalta kuin joku muu (ja tämä pätee kaikkiin asioihin). :)

Multa myös kysytään, miksi näytän niin harvoin kasvojani kuvissa ja sanon aina, että mun feed on omistettu pääosin muodille ja haluan tarjota inspiraatiota oman tyylini kautta ja siksi fokus on vähemmän mun kasvoissani. Mutta mä olen kyllä ajatellut tuoda enemmän itseäni ja elämääni Instagram Stories kautta esiin (kunhan vaan muistaisin kuvata asioita siihen :D).

Mä voisin tehdä tätä päivät pitkät, mutta todellisuus on se, että tällä hetkellä mun päätyö on jotain aivan muuta ja mä en kerkeä kuvaamaan asujani niin paljon kuin haluaisin ja suurimmaksi osaksi tämän takia en julkaise joka päivä uutta kuvaa Instagramissa. Tässä ei ollut varmaan mitään uutta niille, jotka itse tekevät samaa kuin minä, mutta toivottavasti selvensi asioita ainakin mun ystäville ja perheelle jotka ihmettelevät, että mihin se nainen aina käyttää oman vapaa-aikansa. :) Ihanaa sunnuntaita ja tulevaa vappua!

✧✧✧

 I decided to write a post about what happens behind the scenes of my outfit shoot. At Instagram everything looks so easy and effortless, but in reality I’m spending hours behind my one photo.

So everything begins from the outfit itself. Those of you who have been following me for a while know that I really love to combine different styles together (like here where I combind romantic lace skirt with laid-back Converse and leather jacket) and I’m such a moody dresser.

When shooting outdoors on the streets it has its own challenges, because of the traffic, other people and weather. I’m also a little bit control freak so I want to control completely my shootings, which means that I choose location, poses, adjust my camera’s manual settings and check all the while, does my idea, the angle of view etc. works before taking some more photos. And I’m so grateful for my friend and my photographer Mimi for the patient and for those countless times when we have been absolutely frozen, cause I just haven't been satisfied with something! :D From about 400 photos (sometimes more, cause I’m not a model and I hate chlichéd poses :D) I choose from 5 to 10 to post-production. I know it might sound crazy for people who don’t spend so much time to take an outfit photo (especially when these days you can make good ones by your phone), but I just love to do this. :)

I’ve been asking a lot which filter I use in my Instagram photos and when I started to invest about a year ago in my feed, I used VSCO’s different filters, but quite quickly I wanted to create something my own, so I created my own preset in Lightroom and still experimenting. But even though I have ready preset, I make some adjustments to every photo separetly, because of the lighting conditions (weather). Still, everything depends on that it should be good in first place, because not even good editing skills saves bad quality photo! Nowadays bloggers sell their presets, but I think it’s better to create something your own, than trying to look exactly the same than someone else. :)

I’ve been asking a lot also why I rearly show my face and I explane that my feed is dedicated mostly for fashion and I want to give inspiration through my style and that’s why the focus is less on my face. But I’ve been thinking to bring more me and my life through Instagram Stories (if I would just remember to shoot :D).

I could do this everyday, but the reality is that my dayjob is something else and I don't have time to shoot my oufits as much as I would like to and this is the main reason why I don’t post everyday on Instagram. I think here was nothing new for those who are doing the same thing as me, but I hope this clarifies things at least for my friends and family, who are wondering how that woman spends all her free time. :D Have a wonderful Sunday!



Tältä mun hiukset oikeasti näyttävät suurimman osan ajasta... / This is how my hair really looks the most of the time...



Mun kuvauskalusto / My photography gear: camera Canon Eos 80D
Objektiivit / Lenses: Sigma 85mm F1.4 DG HSM Art & Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM.

Tämän julkaisun tapahtumakuvat on kuvattu mun edellisellä kameralla / These behind the scenes photos are taken with my previous camera: Canon PowerShot G7 X Mark II.



Mun yleisin asento kuvausten aikana.. / My most common pose during shootings..


Kuvausten jälkeinen pakollinen teehetki (lue, hyvä syy mennä sisätiloihin lämmittelemään :D) / After shooting teatime (read, a good reason to warm up :D)


Ja lopputulos.. tässä ennen ja jälkeen kuva. :) / And the final result.. here is before and after pic. :)


Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Professional Blog Designs by pipdig