VAATTEET JÄRJESTYKSEEN

Tää tapahtuu mulle aina alkukeväästä ja syksystä, mulle tulee ihan hirveä tarve sisustaa ja laittaa järjestykseen meidän asuntoa. Ja ei, tällä ei ole mitään tekemistä siivoamisen kanssa, koska sitä mä v i h a a n ympäri vuoden. :D

Meillä tosiaan on pieni kaksio ja kaappitilaa tosi vähän, niin mä olen pidempään jo tuskaillut sellaisen ongelman kanssa, että mihin helvataan meidän (lue, mun) kaikki vaatteet mahtuu. Noh nyt mä sain vihdoinkin yhden mun suunnitelmista toteutettua eli hankin vaaterekin helpottamaan asiaa. Se mikä tossa rekissä on vielä ihan mahtava juttu, että sitä voi käyttää myös sisustukseen. Tässä välissä mä haluan mainita, että kävin ostamassa rekin Clas Ohlsonilta ja sain sieltä aivan mahtavaa palvelua! Myyjän ansiosta, jonka nimi oli muistaakseni Freddy, mun rekin alatasossa on hieno puinen lauta, jonka päälle sain kengät, laatikot ym. (itse rekissä on siis vain kaksi putkea alatasossa jotka ovat liian kaukana toisistaan esim. mun kenkiä ajatellen) Kun kyselin, että olisiko mahdollisesti jotain lautaa putkien päälle, niin hän haki jostain varastosta kolme erilaista vaihtoehtoa, otti rekin laatikosta, ruuvasi putket kiinni mitatakseen leveyden ja lopuksi sahasi pätkän pois laudasta johon päädyin, hioen vielä sahatun reunan tasaiseksi.. Mitä asiakaspalvelua! Jotenkin (nyt mä eksyn vähän aiheesta) sellanen tuntemattoman ihmisen ystävällinen ele, kuten vaikka oven auki pitäminen, aiheuttaa ainakin mulle hyvän mielen ja halun olla itsekin ystävällisempi, joten kindness IS magic ja tässäkin tapauksessa pieni extra effort ja AITO sellainen asiakkaan eteen tuntui niin kivalta. (koska näitä minut on nyt pakotettu tervehtimään ja hyökkäämään jokaisen asiakkaan kimppuun tarjoten palvelua on aivan liikaa..) No mutta, tässä se nyt on. :)


 
Sitten muutama vaatteiden järjestystä koskeva vinkki lisää. Lipastot ovat hyviä tavaran säilytykseen, mutta myös vaatteiden. Jos vetolaatikoissa säilyttää t-paitoja/toppeja ja ne on pinottu päällekkäin, se päällekkäisyys estää niiden näkemisen kerralla ja sitten sitä pinoa joutuu purkamaan esim. löytääkseen jonkun tietyn vaatteen. Joten kannattaa ne yläosat taitella niin päin, että päältäpäin näkyy heti mikä vaate on kyseessä. Ja tässäkin tapauksessa laatikot (mä siis rakastan laatikoita, kun ne on niin monikäyttöiset ja kaiken roinan loistavia kätkijöitä) ovat hyviä tähän tarkoitukseen.



Korkokengistä sen verran, että ne vie huomattavasti vähemmän tilaa kun laittaa toisen parin eri suuntaan. Kenkien lestien leveydet ovat ne, jotka vievät eniten tilaa, niin tämä tapa on käytännöllinen ahtaissa tiloissa. Seuraavassa kuvassa nostin pöydälle muutaman parin demostroidakseni mitä tarkoitan. :)


Olen nyt sitten ensi viikolla menossa käymään siellä Suomen Kansallisoopperalla ja heillä sattuu olemaan vielä enskariviikko, mikä tarkoittaa että seuraava blogini tulee sisältämään varmasti paljon upeita kuvia. Juttuhan tulee koskemaan mun entistä elämää balettimaailmassa, joten seuraavasta postauksesta tuleekin sitten vähän pidempi. :) Ihanaa ystävänpäivää kaikille! ♡

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Professional Blog Designs by pipdig